ثبت نام

چطور محتوای سئو شده تولید کنیم؟

حتوای سئو شده
ب

حتما بارها این مطلب را شنیده‌ اید که در دنیای وب می‌ گویند محتوا پادشاه است. اما چطور می‌ توان با تولید محتوای خوب سئوی یک سایت را بهبود داد؟ اصلا سئو چیست و چطور می‌ توان یک محتوای سئو شده تولید کرد؟ به طور کلی بیشتر سایت‌ هایی که موفق عمل می‌ کنند، محتوا محور اند. اهمیت ویژه‌ ای که محتوا دارد برای همه آشکار است. اما هنوز هم کمتر کسی به این که چطور یک محتوا را باید سئو کرد اهمیت می‌ دهند. اما در این مطلب به شما می‌ گوییم که چطور می‌ توان با رعایت چند نکته محتوای خود را چند لول بالاتر برده و آن را بهینه سازی کنید.

سئو چیست و چطور باید یک محتوای سئو شده تولید کرد؟

بیشتر افراد با شنیدن سئوی محتوا فورا به محتوای وبلاگی فکر می‌ کنند. این یک تصور غلط اما رایج است. سئوی محتوا برای هر صفحه‌ ای که یک عبارت کلیدی خاص را هدف قرار دهد، اعمال می‌ شود.

این یعنی اگر برایتان سوال پیش آمده که سئو چیست و محتوای سئو چطور تولید می‌ شود، ابتدا این را در نظر داشته باشید که تمامی محتواهایی که وارد گوگل یا هر موتور جستجوی دیگری می‌ شوند، نیاز به سئو دارند. صفحات محلی، صفحات دسته بندی، صفحات محصول، پست‌ های وبلاگ و دیگر موارد همگی باید سئو شده در گوگل ایندکس شوند تا به رتبه های مناسب دست پیدا کنند.

ایجاد محتوای تاثیرگذار از نظر سئو همیشه نوشتن مقالات 2000 کلمه‌ ای نیست. بگذارید شما را با قانون محتوای 20/80 آشنا کنم.

قانون محتوای 20/80 چیست؟

تمامی وب‌ سایت‌ هایی که عملکرد خوبی در زمینه تولید محتوا دارند؛ به گونه ای از قانون 20/80 پیروی می‌ کنند. در این قانون شما باید 80 درصد محتواهای خود را بر روی یک موضوع یا کلید واژه خاص متمرکز کنید. برای مثال شما می‌ خواهید یک مجموعه محتوا تولید کنید که در خصوص سئو چیست تمرکز کرده‌ اند. خب در این صورت باید 80 درصد محتواهای شما در خصوص سئو و چیستی آن باشد.

اما 20 درصد محتواهای دیگر را باید به عنوان صفحات پشتیبان و حمایتی برای لینک سازی داخلی در نظر بگیرید. بنابراین 20 درصد بعدی محتواهای شما می‌ تواند در مورد موضوعاتی باشد که برای لینک سازی داخلی از آن‌ها باید استفاده کنید. برای داشتن محتوای سئو شده باید به ترتیب زیر عمل کنید.

1.     کلیدواژه‌ های خود را بیابید

برای تولید محتوای سئو یا بهینه سازی شده؛ قدم اول تمرکز روی کلیدواژه‌ است. برای این کار باید ابتدا با بررسی و تحقیق کلیدواژه‌ای که مناسب کار شما است را انتخاب کنید. در این مسیر ممکن است به صدها کلیدواژه برسید.

2.     کلیدواژه‌ های واجد شرایط را مشخص کنید

در مسیر جستجو برای کلیدواژه‌ها ممکن است به موارد زیادی بر بخورید که به کار شما ربط دارد. اما بدون شک همه آنها برای شرایط کاری شما مناسب نخواهند بود. پس قدم بعدی برای تولید یک محتوای بهینه شده این است که کلیدواژه‌ های واجد شرایط کاری خود را پیدا کنید.

3.  یک کلید واژه را انتخاب کنید

یک کلیدواژه را از بین کلیدواژه‌ های واجد شرایط انتخاب کنید. این کلیدواژه هدف روزهای بعدی شما برای تولید محتوا است. ممکن است محتوای شما متنی، صوتی یا تصویری باشد. اما داشتن یک کلیدواژه مناسب 50 درصد تولید محتوای سئو شده است.

4.  یک استراتژی برای هدف‌ های خود در نظر بگیرید

اگر نمی‌ دانید سئو چیست، باید در این مرحله کمی محتاط‌ باشید. شما باید بر روی اصول سئوی داخلی و خارجی تسلط داشته باشید که بتوانید استراتژی خوبی برای کارتان بچینید. می‌ توانید از یک متخصص برای این کار کمک بگیرید.

محتوا در seo

5.  استراتژی محتوای خود را توسعه دهید

استراتژی‌ ها نوعی هدف گذاری هستند که برای مقاطع مختلف زمانی طراحی می‌ شوند. ممکن است استراتژی که برای ابتدای کسب و کارتان جواب داده است، برای ادامه راه مناسب نباشد. پس باید استراتژی‌ های سئوی قبلی را توسعه داده و حتی آن را عوض کنید.

6.  محتوای خود را تولید کنید

اکنون وقت آن رسیده که با توجه به همه علم و دانشی که از سئو و نوع استراتژی دارید و کلیدواژه مناسبی که پیدا کرده‌ اید، محتوایی سئو شده برای آن تولید کنید.

7.  محتوای خود را بهینه سازی کنید

بخش‌ های داخلی محتوای خود را با کمک استفاده از کلید واژه، کلمات مناسب و ترفندهای دیگر بهینه سازی کنید. می‌ توانید ارزش کلمات را با ابزارهای مختلفی بسنجید. از کلمات ترند مربوط به کارتان در محتوا استفاده کنید.

8.  آن را منتشر کنید

اکنون وقت آن رسیده که محتوای خود را منتشر کنید. یادتان باشد که باید محتوا را چند بار مطالعه کنید تا از نظر غلط‌های املایی و استفاده درست از علائم نگارشی چک شوند. شاید این موارد به نظر ساده باشند؛ اما تاثیر زیادی در جذب مخاطب دارند و ارزش زیادی برای محتوای سئو شده شما ایجاد می‌ کنند.

شما با کمک این 8 مرحله می‌ توانید یک محتوای سئو شده تولید کنید که از نظر گوگل ارزشمند است. اما به مرور زمان است که نرخ تعامل کاربران با محتواهای خود را به دست می‌ آورید و متوجه می‌ شوید که کاربران شما چه مطالبی را دوست دارند.

یک محتوای سئو شده از نظر گوگل مناسب است اما گوگل محتوایی را دوست دارد که کاربران دوستش داشته باشند. سعی کنید علاوه بر تمرکز بر روی سئو، بر روی خواسته‌ های کاربران نیز تمرکز کنید. با این ترفند محتوایی دارید که کاملا بهینه سازی شده‌ است.

منبع : http://roshanayi.xyz/

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *