ثبت نام

آمارها از کاهش فروش اسمارت فون های سامسونگ به کم تر از نصف در فصل اول 2017 در چین خبر می دهند

attach
ب

سابر اساس آمارهای یک شرکت تحقیقاتی هنگ کنگی فروش گوشی‌های هوشند سامسونگی در فصل اول سال میلادی جاری در چین به کمتر از نصف کاهش یافته است. این آمار را می‌توان واگذاری سهم سامسونگ در بازار بزرگ سرزمین چین به تولیدکنندگان محلی مانند هواوی ، اپو ، ویوو دانست.

باید به این نکته اشاره کنیم که در سنوات اخیر شاهد کاهش حدود 60 درصدی سال به سال سهم محصولات سامسونگ در بازار چین بودیم. ادامه‌ی این روند به فروش 3.5 میلیون دستگاه گوشی هوشمند در فصل اول 2017 منجر شد، رقمی برای بازار بزرگ چین رقمی نسبتا ناچیز است. همچنین در این دوره سهم سامسونگ از این بازار از 8.6 درصد در سال قبل به 3.3 درصد کاهش یافته.

اپو ، ویوو و هواوی سریع‌ترین رشد را در این بازار داشته‌اند

سامسونگبرای مثال فروش شرکت‌های هواوی ، اپو و ویوو به ترتیب 25 درصد ، 81 درصد ، 60 درصد رشد داشته‌اند. این در حالی است که مجموع سهم آن‌ها در این بازار 19.7 درصد افزایش یافته است.

نیل شاه از پژوهش‌گران شرکت Counterpoint Technology Market Research در این باره می‌گوید.

” اپو و ویوو به دنبال هواوی سریع‌ترین برندهای در حال توسعه بودند. در کنار این رشد بی‌سابقه شاهد گسترش این برندها و تصاحب جایگاه شرکت‌های دیگر بوده‌ایم ، تصاحبی به این شرکت‌ها موقعیتی بالاتر از اپل ، شیائومی و سامسونگ داده است.”

فروش قدرت‌مند گوشی‌های هوشمند چینی ناشی از قیمت مقرون به صرفه‌ی آن‌ها ، کانال‌های فروش و توزیع در دست‌رس و آسان و سرویس‌های نرم‌افزاری مختص به چین است. در سوی دیگر محصولات سامسونگ قیمتی بالاتر دارند و تنها به صورت سنتی در فروشگاه‌ها به فروش می‌رسند.

سامسونگآینده‌ی سامسونگ در بازار چین چه خواهد بود؟

آیا سامسونگ می‌تواند جایگاه قبلی خود در سرزمین اژدها‌ی زرد را از رغبای چینی خود بازپس گیرد؟ شاید تمرکز سامسونگ بر تصرف سهم شرکتی خارجی مانند اپل آسان‌تر از پیروزی بر رغبای چینی در خانه‌ی حریف باشد. نظرتان درباره‌ی  تاثیر گسترش شرکت‌های چینی و محصولات خوش‌قیمتشان را با سام‌آرنا در میان بگذارید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *