ثبت نام

استراتژی جدید سامسونگ برای بازار میان‌رده‌ها

Samsung
ب

در بازار امروزی تلفن‌های هوشمند، جای شکی نیست که غول کره‌ای از بهترین‌های بازار به حساب می‌آید. اگرچه این مورد برای تمامی سطوح عرضه صادق نیست. شاید کره‌ای‌ها توان بسیار زیادی برای رقابت در سطح پرچمدارانِ بازار موبایل داشته باشند اما به هیچ عنوان نمی‌توان حضور کمپانی‌های چینی را در بازار‌ میان‌رده‌ها دست کم گرفت. در این پست می‌خواهیم به استراتژی‌هایی که سامسونگ برای رقابت در بازار میان‌رده‌‌ها اتخاذ خواهد کرد مروری داشته باشیم. با سام‌آرنا همراه باشید.

دی‌جی‌ کوه، مدیر بخش ارتباطات سامسونگ الکترونیکس در حوزه موبایل، تایید کرده‌است که استراتژی‌های این شرکت در بازار تلفن‌های هوشمند در حال تغییر است. به طور مثال کره‌‌ای‌ها در تلاش هستند که بسته‌های تکنولوژی بیشتری برای میان‌رده‌هایشان فراهم کنند تا پاسخگوی درخواست کسانی که نمی‌خواهند برای پرچمداران هزینه کنند هم باشند.

سامسونگ در صدد تولید میان‌رده‌هایی با کیفیت و قدرتمند است.

تولیدات قدرتمند و استفاده از تکنولوژی‌های جذاب مهم‌ترین استراتژی رقبای چینی سامسونگ است که بر بازار گوشی‌های میان‌رده و ارزان قیمت حکمرانی می‌کنند. از آن‌جا که تاکنون سامسونگ در ارائه پیشنهاداتی که نظر کاربران را به خود جذب کند و توان رقابت با همنوعان چینی‌اش را داشته باشد عاجز مانده است؛ حالا تصمیم گرفته تا تلاش دیگری برای برگرداندن ورق به سود خودش انجام دهد. این مشکل به صورت جدی در بازار‌ بزرگی مانند هند که میان‌رده‌ها و موبایل‌های ارزان قیمت طرفداران بسیاری دارند، باعث از دست رفتن سهم عمده سامسونگ در این بازار شده‌است.

همچنین آقای کوه افزودند: «به عنوان مثال این تغییرات در سری Galaxy A اعمال می‌شوند که به هر چه جذاب‌تر شدن این سری خواهد انجامید. به عبارتی دیگر، به جای آن که تمرکز اصلی سامسونگ در بکارگیری فناوری‌های تازه تنها در سری Galaxy S و Galaxy Note محدود شود، حالا به دنبال استفاده از این فناوری‌ها در تلفن‌های ارزان قیمت‌تر هستند. انتظار می‌رود تولیدات مبتنی بر این استراتژی در اواخر سال جاری میلادی معرفی شوند.»

وی در مصاحبه‌اش با CNBC گفت که در گذشته بهترین و جدید‌ترین فناوری‌ها را در پرچمداران بکار می‌بردیم و سپس به سراغ میان‌رده‌ها می‌رفتیم. اما از امسال روال تازه‌ای را در پیش گرفته‌ایم تا از تکنولوژی‌های متمایزی در میان‌رده‌ها هم استفاده کنیم.

دی‌جی کوه در پایان اشاره کرد: «سامسونگ اهمیت زیادی به کسانی می‌دهد که توان خرید پرچمدار‌ها را ندارند و به همین دلیل در تلاش برای تغییر دادن تولیداتمان در بخش میان‌رده‌ها هستیم. همچنین می‌توانیم موبایل‌های ارزان قیمت‌تر را بیش از یک بار در سال تولید کنیم.»

اگرچه تغییرات ذکر شده قدمی مثبت از سوی کره‌ای‌ها است اما فعلا تولیدات حاصل از این استراتژی به بازار نیامده‌است.

به نظر شما آیا سامسونگ می‌تواند از رقابت با چینی‌ها سربلند بیرون بیاید؟

منبع :
SamMobile

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *